Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Seamstress - 27 november 2009 16:19

Första kommentaren!

  

Kommentar till Mönster till asymmetrisk kjol


Hej! Vilken kul sida! Jag gillar verkligen asymmetriska kjolar också och jag tror att jag ska försöka sy en fast jag aldrig sytt kläder förut!

Menar du att möstret till kjolen liksom blir i två delar? Ja, det kanske är en dum fråga men jag har aldrig gjort sånt här förut?!


av Malin 27 nov 2009  kl 16:15
  
  
 


Hej Malin!


Kul att du stannade just hos mig!! Och, inga frågor är dumma frågor!!


Ja, det skall bli två bitar mönster när man är färdig; ett som bildas av A-B-D-C-A och ett som bildas av C-D-F-H-G-E-C.


När du sedan klipper till dess två bitar skall tyget ligga dubbelt så att du får två tygbitar av varje pappersbit! Allt som allt blir det fyra tygbitar att sy ihop.


Hoppas det går bra nu och hör gärna av dig med fler frågor eller funderingar – det allra bästa vore förstås att få se en bild av underverket när den blir klar!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards