Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Seamstress - 22 november 2009 18:34


Nedskärningar i Himlen;


"Har du inte läst PM:et? Bara vart TREDJE moln är silverkantat!"

Av Seamstress - 22 november 2009 14:25

Pysslare har jag som sagt var varit hela livet. När jag var runt tio hade jag fablesse för allting riktigt smått. Det har jag fortfarande men jag ger mig inte in i sådana här experiement längre;



Minikorsstygnstalva.



Loppdockskåp i liten ask från juveleraren, 6 x 4 centimeter. Obs - taklampan i asklocket - de små krakarna måste ju se när man stänger asken!



En vy uppifrån där allt finns med från kylskåp, diskbänk, teve till badkar och säng!!

Av Seamstress - 22 november 2009 14:18

Dessa alldeles nysydda mössor alltså mina favoriter för tillfället;


 


...man får genast litet mer att arbeta med vad det gäller design eftersom man kan sy uppvikningskanten i ett avvikande tyg! Som här till exempel där jag aldrig blivit riktigt klok på vilket tema som gäller på tyget. Där förekommer hammare, spik, blommor, saltströare och vattenkannor!!! Fast, strunt samma jag gillar färg och form!



Litet mer färg här; dessa tyger har förekommit som sovrumsgardiner för länge sedan!


     


Som tur var fanns detta tyg över i sådan mängd att jag kunde sy en Generation tre mössa också för jag gillar verkligen detta material.

Av Seamstress - 22 november 2009 14:07

Nämen vad kommer det här... fler operationsmössor!? Helt otippat!



Detta var första försöket att sy en mössa med uppvikbar kant. Det blev en nästan i bandana-stuk. Det är mc-gansters och jag som har sådana!!



Bakifrånvy - man liksom knyter sidostyckena i förlängningen över en liten flapp som hänger ned.


     


Här är en bild på Två B oknuten. Ett mycket gott försök och en riktigt snygg modell tycker jag själv men efter att ha provat den en dag förstod jag att det inte var en modell för mig! Antingen får man ha ordentligt långt hår så att man kan sätta upp det eller får man ha väldigt kort hår som inte slipprar ut under mösskanten! Jag har varken eller så mössan föraktades och lades åt sidan i jakten på nästan Generation!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards