Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Seamstress - 24 november 2009 22:28

  

Av Seamstress - 24 november 2009 16:55

    


Allt som man tycker att man behöver men som inte finns att köpa får man tillverka själv (tyvärr har jag stött på patrull vad det gäller skor och underkläder men det är bara en tidsfråga innan jag ger mig på det också!!!) - i detta fall behövdes det ett snyggt tikskydd. Alla tikskydd jag har sett i zooaffärerna har varit tråååkigt svarta. Här en vacker kreation i knallrosa med blommor i vitt, brunt och limegrönt vilket bejakar den feminina sidan i vilken voffitös som helst!! Tösabiten vill i detta fall vara anonym...

Av Seamstress - 24 november 2009 09:20

  


Tänkte inleda en ny kategori "Tips från coachen" för goda råd kan man aldrig få för många av. När jag hade mitt projekt Harrris-tweed-kavaj igång hittade jag en superbra sida med många tips i animerad form. Mycket instruktivt och tydligt;


http://www.husqvarnaviking.com/no/5342.htm


Och sedan tänkte jag att om jag kan bidraga med något så är det fritt fram att fråga saker om sömnad! Det skulle vara jätteskôj om jag kan hjälpa någon - så fråga på!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards