Ateljé Op-sytt

Alla inlägg under januari 2011

Av Seamstress - 30 januari 2011 11:56


Ytterligare en operationsmössa är färdig för leverans. Men är den bara tråkigt blå...



...nej jag tror jag anar något där framme...


        


...ja, ja mensan Stålmannen himself! Tack C för detta uppdrag! Nu är mössan snart hos dig!

Av Seamstress - 30 januari 2011 11:49

  


En spännande och ovanlig utmaning har det varit att få sy tävlingsdräkter åt A då hon tävlade i Body Fitness kring jul. Här visar hon upp en grön kreation så glittrig att jag nästan fick sy den med solbrillorna på!

Hon har nu fått blodad tand och tänker tävla fler gånger. Därför damp det ned ytterligare sex glittertyger på mitt arbetsbord där de snart skall ha förvandlats till sex glitterbikinisar!

Av Seamstress - 30 januari 2011 11:44


Har efter si så där tjugo års fundering äntligen skaffat den; overlocksymaskinen!!! Och jag säger bara det - hur har jag kunnat klara mig utan den förut?? Efter min köksmandolin är detta min älsklingspryl nummer ett!  

Skapa flashcards