Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Seamstress - 20 november 2009 19:13


Dagens inköp; klänning från Lindex. Det var länge sedan jag tyckte att det fanns så mycket snyggt att köpa ute i affärerna! Men jag verkligen älskar asymmetriska fållar, intrikata draperingar och förtäckta snitt och det är mycket sådant nu i butikerna. Har nyligen också köpt en klänning liknande den ovan i något ovanligt, skirt, halvgenomskinligt, litet ulligt tyg med draperade fickor på sidorna!  Supersnygg!



 


Ett par kjolar liknande denna har det också inköpts och nästa steg är att sy en själv. Det tror jag inte skall vålla några som helst problem eftersom den ju bara består av raka bitar!


     


Däremot går min hjärna i spinn när jag ser en bild av en sådan här kjol - så totalt urläcker, men hur har det gått till??? Hur skär man till en sådan skapelse???

Av Seamstress - 20 november 2009 18:41

  


Hallå eller!! Nu greppar vi sekatören och beger oss ut i trädgården!


  


Trädgårdskläder för kvinnor, av kvinnor. Visst är de ljuvliga!? Jag funderade länge på ett par Garden Girl snickarbyxor för de är sååå fina och jag gillar verkligen att påta i trädgården men med tanke på att våra ägor sträcker det sig till si så där 70 kvadratmeter så kändes det litet over the top att hoppa i speciella byxor när jag kände för att rycka upp en handfull ogräs! I somras blev det dock under ett besök till Blomsterlandet inköp av ett förkläde och en hatt – så långt tyckte jag att jag kunde sträcka mig! Totalt helnöjd är jag med detta inköp och känner att detta nästan är ett måste i strävan efter den excentriska engelska tanten!


www.gardengirl.se/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards