Ateljé Op-sytt

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Asymmetriska fållar rocks!

Av Seamstress - 20 november 2009 19:13


Dagens inköp; klänning från Lindex. Det var länge sedan jag tyckte att det fanns så mycket snyggt att köpa ute i affärerna! Men jag verkligen älskar asymmetriska fållar, intrikata draperingar och förtäckta snitt och det är mycket sådant nu i butikerna. Har nyligen också köpt en klänning liknande den ovan i något ovanligt, skirt, halvgenomskinligt, litet ulligt tyg med draperade fickor på sidorna!  Supersnygg!



 


Ett par kjolar liknande denna har det också inköpts och nästa steg är att sy en själv. Det tror jag inte skall vålla några som helst problem eftersom den ju bara består av raka bitar!


     


Däremot går min hjärna i spinn när jag ser en bild av en sådan här kjol - så totalt urläcker, men hur har det gått till??? Hur skär man till en sådan skapelse???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Seamstress - 20 december 2011 14:06


 

Av Seamstress - 21 september 2011 21:32


  Senaste alstret; operationsmössa i batikinspirerat ovantyg i grönt, cerise och rosa, fodrat med enfärgat grönt! Snygg kombination! Tack C för att jag fick sy din mössa!   ...

Av Seamstress - 31 augusti 2011 22:58

  Läckert grön marmorerad mössa med glada tusenfotingar i modell A.     Modell A i tyget "Jungle Baby" på beige botten med alla djur i djungeln!   ...

Av Seamstress - 8 augusti 2011 19:50


    Tack så mycket för att du ville tillverka mössan. Jag är helnöjd med resultatet!   MvH Jon av Jon 1 augusti 2011 kl 22:27        Hej Jon!   Tack för hälsning! Vad roligt att du är nöjd! =)   /Seamstress     ...

Av Seamstress - 21 juli 2011 10:20


  Ny operationsmössa i tyget "Muscle Cars", Modell C som skall resa ut i världen. Bye, bye! ...

Ovido - Quiz & Flashcards