Ateljé Op-sytt

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Operationsmössa Generation två B

Av Seamstress - 22 november 2009 14:07

Nämen vad kommer det här... fler operationsmössor!? Helt otippat!



Detta var första försöket att sy en mössa med uppvikbar kant. Det blev en nästan i bandana-stuk. Det är mc-gansters och jag som har sådana!!



Bakifrånvy - man liksom knyter sidostyckena i förlängningen över en liten flapp som hänger ned.


     


Här är en bild på Två B oknuten. Ett mycket gott försök och en riktigt snygg modell tycker jag själv men efter att ha provat den en dag förstod jag att det inte var en modell för mig! Antingen får man ha ordentligt långt hår så att man kan sätta upp det eller får man ha väldigt kort hår som inte slipprar ut under mösskanten! Jag har varken eller så mössan föraktades och lades åt sidan i jakten på nästan Generation!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Seamstress - 20 december 2011 14:06


 

Av Seamstress - 21 september 2011 21:32


  Senaste alstret; operationsmössa i batikinspirerat ovantyg i grönt, cerise och rosa, fodrat med enfärgat grönt! Snygg kombination! Tack C för att jag fick sy din mössa!   ...

Av Seamstress - 31 augusti 2011 22:58

  Läckert grön marmorerad mössa med glada tusenfotingar i modell A.     Modell A i tyget "Jungle Baby" på beige botten med alla djur i djungeln!   ...

Av Seamstress - 8 augusti 2011 19:50


    Tack så mycket för att du ville tillverka mössan. Jag är helnöjd med resultatet!   MvH Jon av Jon 1 augusti 2011 kl 22:27        Hej Jon!   Tack för hälsning! Vad roligt att du är nöjd! =)   /Seamstress     ...

Av Seamstress - 21 juli 2011 10:20


  Ny operationsmössa i tyget "Muscle Cars", Modell C som skall resa ut i världen. Bye, bye! ...

Ovido - Quiz & Flashcards