Ateljé Op-sytt

Alla inlägg under december 2009

Av Seamstress - 2 december 2009 08:48


Kjolivrare som jag är, har i princip bara byxor på mig på jobbet (gröna pyjamas) har det blivit dags att plocka fram mameluckerna - ett vida underskattat plagg!



Med flera minusgrader utomhus rotade jag runt i underklädeslådan och fick tag i mina nya fina varma mamelucker; Calida i material 66% ull och 34% silke och en liten fin spetskant nedtill.


De ser ut så här fast mina är svarta!

Bloppis-annons
Av Seamstress - 1 december 2009 17:03


Varför inte få litet julfeeling i din operationssal med denna vackra mössa sydd i härligt bomullstyg i en modell med infällt knytband i dragsko i nacken. Justerbar vidd med detta knytband sytt i samma tyg som mössan i övrigt.


     


Motivet är söta änglar i vitt och guld på grön botten! Ljuvlig julkänsla!


Lämna kommentar här på sidan eller mejla till;


mayamamae-ateljeopsytt@yahoo.se

Kläder & Skor, Säljes - Göteborg (Västra Götalands län)
Pris:    130:-
Av Seamstress - 1 december 2009 16:53

  


December månad börjar med julfeeling på mössfronten - här en variant i skotskrutigt fodrat med ett varmt rött tyg.



Den som önskar litet mer diskret julelegans kanske väljer denna vackra kreation i mörkgrönt tyg fodrad med guld-vita änglar och stjärnor!

Ovido - Quiz & Flashcards