Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Seamstress - 2 december 2009 16:25

  



Av Seamstress - 2 december 2009 08:53

Ja, det är ju inte mormorsmamelucker jag just pratat om fast de är fina också. Till sommaren är det fint med ett par långa, luftiga mamelucker som tittar fram litet under en vid kjol.


  


Här är beskrivning på hur man kan sy ett par mamelucker av två örngott - sådana där gamla fina med handknypplad spets kan bli superfina byxor!

Av Seamstress - 2 december 2009 08:48


Kjolivrare som jag är, har i princip bara byxor på mig på jobbet (gröna pyjamas) har det blivit dags att plocka fram mameluckerna - ett vida underskattat plagg!



Med flera minusgrader utomhus rotade jag runt i underklädeslådan och fick tag i mina nya fina varma mamelucker; Calida i material 66% ull och 34% silke och en liten fin spetskant nedtill.


De ser ut så här fast mina är svarta!

Ovido - Quiz & Flashcards