Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Seamstress - 15 december 2009 17:50

  


"Inte nu älskling, ser du inte att jag stoppar pappas fot?!

Av Seamstress - 15 december 2009 09:35

  


  


Googlade runt litet för att hitta en schysst bild av en punkrockare och hittade detta UNDERBARA klädesplagg!


Jag kan inte direkt säga att jag anammar antimode för jag tänker aldrig; ”Jaså, är det modernt nu, då väljer jag tvärtom!”. Däremot kan jag säga att jag sällan tycker att det som är modernt är speciellt snygg. Det passar inte mig i de allra flesta fall. Det har då resulterat i att jag fått tillverka mina egna kläder. Jag kan förstås inte säga att jag inte tycker om att vara kärringen mot strömmen, för det är njutning i att vara just det men jag skulle aldrig vara det bara för att göra tvärtom!


Excentrisk engelsk tant är just ditåt jag strävar i fråga om stil och levnadssätt, jag tror jag lyckats komma en bit på vägen! Tänkte härom veckan när jag gick till jobbet att; ”Nu är cirkeln sluten”. Gick nämligen där i min tweedkavaj och skotskrutiga kjol och minns att jag redan på mellanstadiet klädde mig i kilt och skepparkavaj och tyckte att jag var helfin! På frågan om de andra inte retade mig i den utstyrseln (då var det modernt med midjekorta täckjackor och designerjeans) lär jag ha svarat; ”Jo, men det bryr jag mig inte om!”. Som liten tioåring hade jag en styrka som det tagit mig årtionden att återfinna!!


Min första och största idoler då jag växte upp var Fred Astaire med Ginger Rogers som virvlade fram i underbara svepande vackra klänningar och jag har sedan dess aldrig känt mig fin i byxor!


En vän till mig sammanfattade en gång för si så där femton år sedan min stil med ”en blandning mellan punkare, flygvärdinna och sjuttonhundratalsdam” och jag tyckte att hon hade på kornet rätt!! Kjolen ovan sammansmälter alla dessa stilar i en helt magnifik blandning.


A skirt to die for! It's a "Plaid Steam Punk Victorian Mini Skirt by PinarEris on Etsy".


Ovido - Quiz & Flashcards