Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Seamstress - 8 december 2009 16:33

 


Det är sååå snyggt med kilt. Jag älskar allt skotskrutigt. Tänk att ha ett eget klanmönster till och med!! Grymt avundsjuk är jag på dem som har det!


Men i avsaknad av egen klan inköpte jag i alla fall i helgen en kiltliknande kjol som såg ut ungefär så, minus knappar, plus några flera vinröda ränder. Ni kan tänka er att den passar bra tillsammans med tweedkavajen!!

  


  


Och så har Blåkläder gjort en arbetskilt!!! Så underbart fin!!! Så här beskrivs den; 


”En kilt är både luftig och skyddar lår och knän bättre än shorts. Idén med hantverkskilten kommer från början från designstudenten Marcus Jahnke, som själv har ett förflutet inom byggbranschen.


Material och design på kiltarna är ungefär detsamma som på vanliga hantverksbyxor, med den skillnaden att plaggen knäpps omlott och inte är ihopsydda i skrevet.

Men även om hantverkskilten är både praktisk och populär är Aftonbladets egen testpanel skeptisk.”


Jag tror jag skall köpa en till sommaren!

 

Ovido - Quiz & Flashcards