Ateljé Op-sytt

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Olavmössa åt maken

Av Seamstress - 21 december 2009 15:16

  


Den här boken lånade jag en sommar på 90-talet och sydde flitigt ifrån den. Jag kopierade ett antal mönster och nu ett tiotal år senare kom jag på att jag skulle sy en Olavmössa åt min man men när jag studerar mönstret greppar jag inte riktigt hur det är tänkt!?


Tänkte; "Jag får väl googla några Olavmössebilder" men, se, inte en endaste träff! Det visade sig vara svårare än jag trott!


Nu har  jag till slut fått kontakt med den ena författaren, Annika Reuter, och jag skall få köpa en bok via henne eftersom boken är slut ute i affärerna.


Väntar nu ivrigt på att den skall dimpa ned i brevlådan...

 
 
Pennelina

Pennelina

22 december 2009 09:51

Ja, den ska jag se om jag finner på biblioteket! Jag är en sån där person som hatar att gå i butiker men som älskar att låna böcker :-) Gissa vart min man inte vill gå med mig ;-)

Kramisar!

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Seamstress

23 december 2009 15:09

Hej Pennelina!

Du hittar den säkert på biblioteket. Det var däremot svårt att få tag i den för inköp då den sålt slut hos förlaget. Den har i stort sett blivit raritet så den blev en del dyrare än vad jag räknat med. Men jag ser det som en julklapp till mig själv!

Ha en riktigt lugn och skön jul - tack för att du tittade in!

Julkramar!

 
Bim HD

Bim HD

13 januari 2010 12:46

Hm, den där lät intressant...
Vågar dock inte låna på bibblan längre, ifall man glömmer lämna åter i tid. Jisses vad de har höjt det priset för försent inlämnade böcker... pga jul och nyår blir inte böcker återlämnade... 5st blev för arton ton med bananer - 150kr!!! Det kan man ha mycket kul med!!! grrrr...
Må så grankott...
mmm, de tom skämdes när de meddelade priset - och INTE tog de kort, kontanta pengar... Enda stället det går att råna snart, eller??? :/

http://sjoebacka.se/wordpress

 
Ingen bild

Seamstress

13 januari 2010 12:59

Hej igen Bim HD!

Det är verkligen en underbar bok som är värd att läsa. Som sagt var så lånade jag den på bibblan på 90-talet men senare kom jag på att det är en bok jag gärna vill äga. För din del kanske det inte blir mycket dyrare att köpa den direkt!! :oD

Om du vill kan du skriva till en av författarna och beställa den från henne;

annika@inspireramig.nu

Ha det!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Seamstress - 20 december 2011 14:06


 

Av Seamstress - 21 september 2011 21:32


  Senaste alstret; operationsmössa i batikinspirerat ovantyg i grönt, cerise och rosa, fodrat med enfärgat grönt! Snygg kombination! Tack C för att jag fick sy din mössa!   ...

Av Seamstress - 31 augusti 2011 22:58

  Läckert grön marmorerad mössa med glada tusenfotingar i modell A.     Modell A i tyget "Jungle Baby" på beige botten med alla djur i djungeln!   ...

Av Seamstress - 8 augusti 2011 19:50


    Tack så mycket för att du ville tillverka mössan. Jag är helnöjd med resultatet!   MvH Jon av Jon 1 augusti 2011 kl 22:27        Hej Jon!   Tack för hälsning! Vad roligt att du är nöjd! =)   /Seamstress     ...

Av Seamstress - 21 juli 2011 10:20


  Ny operationsmössa i tyget "Muscle Cars", Modell C som skall resa ut i världen. Bye, bye! ...

Ovido - Quiz & Flashcards