Ateljé Op-sytt

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Sömmerskan som frös om huvudet

Av Seamstress - 20 december 2009 21:32

  


Det var en gång en sömmerska som helt plötsligt fanns sig boendes på ett väldigt kallt ställe! Hon frös om huvudet! Hon sydde sig en hatt!


Fleece är varmt, mjukt och härligt - även på huvudet! Hatten är sydd i svart fleece och fodrad med fleecetyg i svart och vitt med blommor. Den filt som  jag köpte för några tior på Maxi har räckt både till ett värmande underställ, foder till en operationsmössa och foder till en "Rosenhatt"! Inte dåligt!

 
 
Pennelina

Pennelina

21 december 2009 08:07

Jag hade en härlig filtad hatt under många år. Uff, vad jag saknar den. Får antingen göra mig en ny eller sy en. Gillar dina hattar :-)

Kram från Pennelina

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Seamstress

21 december 2009 15:25

Tack Pennelina!

Jag har just beställt boken från vilken denna hatt är sydd. Jag lånade den på biblioteket på 90-talet och kopierade några mönster. Nu har jag till slut insett att jag inte kunde leva utan den.

Jag tror att den även beskriver hur man filtar hattar, något jag inte provat än. Spännande!!

KRAMAR!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Seamstress - 20 december 2011 14:06


 

Av Seamstress - 21 september 2011 21:32


  Senaste alstret; operationsmössa i batikinspirerat ovantyg i grönt, cerise och rosa, fodrat med enfärgat grönt! Snygg kombination! Tack C för att jag fick sy din mössa!   ...

Av Seamstress - 31 augusti 2011 22:58

  Läckert grön marmorerad mössa med glada tusenfotingar i modell A.     Modell A i tyget "Jungle Baby" på beige botten med alla djur i djungeln!   ...

Av Seamstress - 8 augusti 2011 19:50


    Tack så mycket för att du ville tillverka mössan. Jag är helnöjd med resultatet!   MvH Jon av Jon 1 augusti 2011 kl 22:27        Hej Jon!   Tack för hälsning! Vad roligt att du är nöjd! =)   /Seamstress     ...

Av Seamstress - 21 juli 2011 10:20


  Ny operationsmössa i tyget "Muscle Cars", Modell C som skall resa ut i världen. Bye, bye! ...

Ovido - Quiz & Flashcards