Ateljé Op-sytt

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Seamstress - 6 februari 2010 16:44

  


Hittade just en sådan härlig bild - detta är jag!!!

Av Seamstress - 6 februari 2010 13:34

 


Maken kom på att han måste ha en tweedhatt till sin duffel och tweedkavaj! "Jag syr dig en!" utbrast jag då genast. "Nehej" sa han, "det är väl jättesvårt!". "Nehej" sa jag, easy peasy!! Vi rotade genast fram dvd-plattorna med "All creatures great and small" och såg på när Siegfried Farnon for iväg över vidderna i North Yorkshire iklädd just en sådan hatt som jag skulle sy. En härlig serie man kan se om många gånger!


Vi tog sedan en tur in till Gårda textil och inhandlade 30 centimeter till av den ljuvliga Harris tweed de säljer där.


  


Och här är resultatet! Diskret engelsk elegans sydd i fiskbensvävt tweedtyg i beige och brunt, fodrad med vinrött foder.




Detaljstudie på brätte med omtag.

Ovido - Quiz & Flashcards