Ateljé Op-sytt

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Två-rums-väskan

Av Seamstress - 31 januari 2010 17:33

  


Jag behövde en väska att ha i packboxen då jag kör scooter. Det resulterade i att jag tillverkade denna skapelse! Det fiffiga, förutom att den passar i min packbox, är ett separat fack nedtill där man kan ställa sin mat som således är skild från de andra sakerna man behöver ha med sig som dels slipper bli kladdiga vid eventuellt läckage och dels är det enklare att komma åt maten genom att fälla ned luckan framtill.


  


Sedan fick jag för mig att jag ville göra en litet mer girly-girly väska och detta blev resultatet. Inspirerad av Heather Bailey med volanger runtom och ett försök att "gifta ihop" olikfärgade och olikmönstrade tyger. Jag tycker att det lyckades ganska bra - i alla fall är detta en vitamin-injektions-väska som gör mig glad och det kan man behöva på jobbet!


 


Även detta är en två-rums-väska med en nedfällbar ficka framtill vilken leder till ett separat matlådeutrymme längst ned i väskan. Denna gång provade jag att använda blixtlås i stället för kardborreband som vid scooterväskan.


Fast nu är det så att denna väska är ÄNNU fiffigare i sin konstruktion för den "andra botten" innuti väskan, cirka femton centimeter ovan den nedre botten, är ditsydd med blixtlås runtom vilket gör att man kan zippa ned den och på så sätt få tillgång till hela väskan då ingen matlåda skall bäras.



  


Och naturligtvis skall lilla VooDoll-ängeln vara med för att bringa tur och skyddar mig från allt ont och vägleder mig genom livet.


Litet skavd har hon blivit men hon har härvid officiellt flytta in från "Liten-lunchväska-med-applikation" till "Volang-girly-girly-väskan".


Besök gärna VooDolls...


http://www.voodolls.se/se/

 
 
Bim HD

Bim HD

1 februari 2010 14:23

Hm, skulle behöva något liknande i väskväg... med möjlighet till förvaring av träningsdojor undertill där... möjligen blöta träningskläder också i en påse... kläder, necessär och handduk samt vattenflaska upptill... svetttorkningsduk mm ;) Och ett rätt ok fack för plånbok mm...
Jajaja, blir väl att inhandla en - när inkomsten överstiger 2800kr... tack för den inkomsten säger man till riksdag och regering.
Må så grankott...
hm, har dock syförbud, förutom stickförbud mm - hoppas på att operationen blir av i slutet av denna månad... och SEN att man kan få göra något - kanske tom börja jobba igen???

http://sjoebacka.se/wordpress

 
Ingen bild

Seamstress

1 februari 2010 16:59

Hej igen Bim HD!

Det är verkligen jättebra att ha två (minst) avdelningar i sin väska!

Stackars dig som har pysselförbud - det måste vara stentufft! Hoppas det hävs snart och att du snart mår bättre från vad det nu är som felas dig!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Seamstress - 20 december 2011 14:06


 

Av Seamstress - 21 september 2011 21:32


  Senaste alstret; operationsmössa i batikinspirerat ovantyg i grönt, cerise och rosa, fodrat med enfärgat grönt! Snygg kombination! Tack C för att jag fick sy din mössa!   ...

Av Seamstress - 31 augusti 2011 22:58

  Läckert grön marmorerad mössa med glada tusenfotingar i modell A.     Modell A i tyget "Jungle Baby" på beige botten med alla djur i djungeln!   ...

Av Seamstress - 8 augusti 2011 19:50


    Tack så mycket för att du ville tillverka mössan. Jag är helnöjd med resultatet!   MvH Jon av Jon 1 augusti 2011 kl 22:27        Hej Jon!   Tack för hälsning! Vad roligt att du är nöjd! =)   /Seamstress     ...

Av Seamstress - 21 juli 2011 10:20


  Ny operationsmössa i tyget "Muscle Cars", Modell C som skall resa ut i världen. Bye, bye! ...

Ovido - Quiz & Flashcards