Ateljé Op-sytt

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Klänningar genom livet

Av Seamstress - 4 december 2009 19:10

Det bästa som finns är att få sy klänningar. Här nedan kommer några milstolpar i livet som jag sömmat klänningar åt!


  


Julafton 1978 - min första egensydda klänning; slätt ok upptill, rynk över bröstet, mycket vidd i kjolen och rynkad volang nedtill. Och naturligtvis skall man ha silkespolo till!!


  


Examen 1984 - sydd då en klänning i 20-tals stil med djup uringning med infälld spets och volang runtom. Kjolen skuren på höften och klänningen sydd dubbel så att överklänningen kan puffa ut litet på höften.


  


Brudklänning 1999 - älskade klänningarna i Titanic. Roses Jump dress ā la 1916 fick inspirera min; sydd i två kvaliteter av siden i sand-beige-guld färg. Och maken fick en guldgul väst med franska liljor invävda i tyget, som egentligen var ett möbeltyg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Seamstress - 20 december 2011 14:06


 

Av Seamstress - 21 september 2011 21:32


  Senaste alstret; operationsmössa i batikinspirerat ovantyg i grönt, cerise och rosa, fodrat med enfärgat grönt! Snygg kombination! Tack C för att jag fick sy din mössa!   ...

Av Seamstress - 31 augusti 2011 22:58

  Läckert grön marmorerad mössa med glada tusenfotingar i modell A.     Modell A i tyget "Jungle Baby" på beige botten med alla djur i djungeln!   ...

Av Seamstress - 8 augusti 2011 19:50


    Tack så mycket för att du ville tillverka mössan. Jag är helnöjd med resultatet!   MvH Jon av Jon 1 augusti 2011 kl 22:27        Hej Jon!   Tack för hälsning! Vad roligt att du är nöjd! =)   /Seamstress     ...

Av Seamstress - 21 juli 2011 10:20


  Ny operationsmössa i tyget "Muscle Cars", Modell C som skall resa ut i världen. Bye, bye! ...

Skapa flashcards