Ateljé Op-sytt

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Excentrisk engelsk tant i tweed

Av Seamstress - 19 november 2009 17:04

       


Min ambition är att få utvecklas till en excentrisk engelsk tant. Den excentriska biten är ganska lätt, jag bara fortsätter att göra det jag gör och högaktningsfullt skiter i om någon tycker att det är fel. Tant är jag ju på väg att bli, kanske tar det några år till innan jag är en fullfjädrad en men det där med att vara en engelsk tant är det riktigt kniviga eftersom jag ju råkar vara född i Sverige.


Jag får helt sonika bara försöka att se ut som en engelska och uppföra mig som sen sådan och eftersom det är en excentrisk variant jag skall bli så har jag ju helt fria händer eftersom en excentriker gör just det som faller en in! Ja, jag känner att det kommer att gå bra.


Nåväl, ett av stegen på vägen mot just denna min ambition är att äga en tweedkavaj och efter flera års sökande efter en sådan insåg jag att enda sättet att få en är att sy en – så det gjorde jag! 


  


Detaljstudie av krage i avvikande svart manchester och knappar i äkta läder!



Handsydda knapphål. Gjorde först passpoalerade dito men fick dem inte helt snygga varför jag sydde över med langettsöm.



Svimmade nästan av lycka när jag hittade äkta Harris Tweed på metervara!!! Man fick ett märke med att sy in i det färdiga plagget - coolt eller vad!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Seamstress - 20 december 2011 14:06


 

Av Seamstress - 21 september 2011 21:32


  Senaste alstret; operationsmössa i batikinspirerat ovantyg i grönt, cerise och rosa, fodrat med enfärgat grönt! Snygg kombination! Tack C för att jag fick sy din mössa!   ...

Av Seamstress - 31 augusti 2011 22:58

  Läckert grön marmorerad mössa med glada tusenfotingar i modell A.     Modell A i tyget "Jungle Baby" på beige botten med alla djur i djungeln!   ...

Av Seamstress - 8 augusti 2011 19:50


    Tack så mycket för att du ville tillverka mössan. Jag är helnöjd med resultatet!   MvH Jon av Jon 1 augusti 2011 kl 22:27        Hej Jon!   Tack för hälsning! Vad roligt att du är nöjd! =)   /Seamstress     ...

Av Seamstress - 21 juli 2011 10:20


  Ny operationsmössa i tyget "Muscle Cars", Modell C som skall resa ut i världen. Bye, bye! ...

Skapa flashcards